Brandweb Logo
Înapoi în site
2018-02-21
În: Marketing digital,
Chrome + Adblocker = Love or Hate?

Ați auzit ultimele vești din digital?

Google tocmai a lansat, pe 15 februarie, un update la Google Chrome ce va include AdBlocker, menit să țină la distanță toate reclamele “enervante” pentru utilizatori. Decizia a fost anunțată încă de anul trecut și a creat multă dezamăgire în rândul advertiserilor, dar și așteptări în rândul utilizatorilor.

Acest update de browser a fost dezvoltat cu ajutorul celor de la Coalition for better ADS, un grup format din reprezentați Google, Facebook, News Corp și Washington Post ce a decis împreună care vor fi ad-urile declarate nepotrivite pentru utilizatori, permițând blocarea permanentă a acestora.

Iată câteva dintre reclamele anunțate a fi nepotrivite până acum:

  • video-uri auto play

  • reclame full page

  • pop-ups

  • anunțuri tip flash

Deși rata de utilizare a AdBlock-ului a crescut alarmant în ultima perioadă, ultimele studii PageFair’s arată că 70% dintre cei care folosesc AdBlocker din US aleg să nu blocheze toate anunțurile, ci doar pe cele enervante. De aici putem înțelege și dorința gigantului de a “purifica” internetul, pentru a oferi utilizatorilor o experiență cât mai plăcută.

Deși o variantă beta a fost lansată cu câteva luni în urmă, există încă multe nelămuriri legate de modul de funcționare al acestei modificări. Ce știm cu siguranță însă este faptul că Google Chrome va anunța cu 30 de zile înainte site-urile ce permit afișarea reclamelor deranjante, acestea având timp să le elimine.

Modificările îi vor afecta în special pe cei care dețin bloguri, portale de știri sau alte tipuri de site-uri care își iau cea mai mare parte de profit din plasarea de reclame. Aceștia vor fi nevoiți să verifice dacă permit afișarea unor tipuri de reclame interzise de Chrome.

Dacă vor continua să le afișeze, cei de la Google vor trimite o notificare, după care aceștia vor avea timp 30 de zile să remedieze problema. Dacă site-urile nu vor rezolva solicitările, Google va bloca afișarea oricărui tip de reclamă pentru utilizatorii Chrome. Însă această acțiune nu este definitivă - odată cu remedierea problemei, afișarea reclamelor va putea fi reluată.

Pentru marketeri, modificarea adusă de Chrome va fi cu siguranță o provocare. Ei trebuie acum să găsească modalități din ce în ce mai atractive de a stârni atenția consumatorilor, fără a-i deranja însă. De asemenea, este important de menționat faptul că spațiul pentru reclame se va micșora considerabil, iar competiția pentru plasarea unei reclame va fi și mai acerbă.

În schimb, cei mai fericiți sunt utilizatorii: aceștia speră ca vor simți îmbunătățirea experienței și că vor avea parte de cât mai puține reclame!

Așadar, vă recomandăm să revizuiți reclamele pe care le afișați în site-ul dumneavoastră, pentru a nu întâmpina probleme.  

 

Distribuie articolul
Citește și