Brandweb Logo
Înapoi în site
2016-09-29
În: Uzabilitate,
Cum să crești conversiile prin design persuasiv

Designul persuasiv nu mai este o noutate. Specialiștii au început să îl folosească acum ceva ani în urmă, inclusiv în magazine și în supermarketuri, pentru a-i determina pe clienți să cumpere imediat ce pășesc în magazin.

Conceptul PEÎ (persuasiune, emoție, încredere, engl. PET = persuation, emotion, trust) a fost introdus în lumea online de Human Factors International. Împreună cu uzabilitatea și experiența utilizatorului, designul persuasiv sunt metode care aduc un impact pozitiv în rata de conversie. Unul dintre site-urile reprezentative pentru designul persuasiv este Booking.com.

Elemente persuasive

Mai jos este sunt explicate elementele de persuasiune, fără a fi catalogate. Deși acestea ar fi putut fi împărțite în elemente persuasive, emoționale și de încredere, având în vedere ca elementele de pe Booking.com sunt o combinație între persuasiune și emoție, ele vor fi doar enumerate și explicate sumar.

Stele și pictograma thumbs up foarte proeminente

Numărul de stele este un criteriu foarte important în luare unei decizii când vine vorba de locații sau restaurante. Pe Booking.com, acesta e afișat într-un loc foarte proeminent, lângă denumirea locației. În plus, pictograma de thumbs up reprezintă un important element vizual, care îi lasă vizitatorului impresia că va face alegerea corectă.

Scurtă descriere a localizării fiecărui hotel

Sub denumirea fiecărei locații se află o scurtă descriere a localizării, distanța față de metrou, denumirea stației etc.

Scor

Notele acordate de foști clienți sunt poate mai importante decât stelele acordate de instituții specializate. Un număr de la 0 la 10 acordat de foști clienți care au experimentat locul și apoi evaluat este mai ușor de înțeles. De asemenea, notele acordate nu sunt cifre rotunde, permițând o estimare cât mai exactă.

Intervalele peste 7 au și denumiri:

  • 7-7,9: Bine
  • 8-8,5: Foarte bine
  • 8,6-8,9: Fabulos
  • 9-9,4: Superb
  • 9,5-10: Excepțional

Denumirile sunt menite să vină în ajutorul clienților pentru alegerea locației, având posibilitatea de a-și alege un hotel conform așteptărilor.

Locațiile cu scorul sub 7 sunt semnalate astfel:

Număr de comentarii

Deși nu se așteaptă ca un utlizator să citească sute de comentarii, scorul, împreună cu numărul de comentarii, semnalează că locația respectivă a fost vizitată de alți oameni și, cumulate, aduc un impact pozitiv.

Număr de rezervări făcute recent

Booking.com afișează un status dinamic al rezervărilor cu camera exactă care s-a rezervat și timpul rezervării. Astfel, nu se demonstrează doar că hotelul respectiv este de actualitate, ci și că alți clienți și-au făcut deja rezervare recent, ceea ce poate induce în potențialul client o dorință de a rezerva cât mai repede posibil, pentru a nu rata ocazia.

Număr de utilizatori care vizualizează locația în momentul respectiv și mesaje de semnalizare

Un alt element dinamic care prezintă statusul actual este numărul de utilizatori care vizualizează o anumită locație într-un anumit moment. Acesta, împreună cu mesajele de genul „Mai avem 2 camere!” sau  „Foarte solicitată – a mai rămas doar 1 cameră!”, induc în potențialul client o frică de a nu rămâne în urmă, de a nu rata ceva (numită de specialiști FOMO = fear of missing out).

De multe ori, această combinație de elemente persuasive duc la FOMO și scurtează procesul de decizie.

Etichetă care semnalează locuri epuizate în curând

Cu aceeași intenție de a introduce FOMO apare și eticheta care semnaleaza că, dacă nu se grăbește, utilizatorul va pierde ocazia de a mai face o rezervare în locul respectiv.

Informații suplimentare despre prețuri

Informația suplimentară referitoare la prețurile în creștere are rol de a grăbi decizia de a face o rezervare cât mai repede cu putință.

Promoții semnalate în feluri diferite

Booking.com are trei moduri diferite de a semanala promoțiile. Dacă se aduce mouse-ul aproape de iconuri, apar informații suplimentare legate de oferte.

Cumpărare fără card de credit

Pentru că în România, cel puțin, cash-ul este încă mult mai mult folosit decât cardul de credit, Booking.com semnalează locațiile care nu necesită un card de credit pentru a face rezervări.

Motive pentru a vizita orașul

Pentru fiecare oraș în parte, Booking.com afișează 3 motive pentru a-l vizita. Astfel, deși focusul este pe locații, se introduc sumar și subiecte de interes în funcție de fiecare oraș.

Mic dejun inclus

Micul dejun este un criteriu important în decizie, mai ales în cazul unei șederi mai lungi. De aceea, locațiile care oferă micul dejun inclus în preț sunt semnalate în două locuri diferite.

Posibilitatea de a anula gratuit

Scopul celor de la Booking.com este de a grăbi cât mai mult cu putință procesul de cumpărare. Însă mulți oameni sunt reticenți atunci când sunt presați să ia o decizie foarte rapid, mai ales dacă nu au posibilitatea de a da înapoi.

De aceea, pentru a induce clienților un sentiment de siguranță în cazul în care se răzgândesc, unele locații au posibilitatea de a anula rezervarea gratuit.

Sortare

Opțiunea de sortare le oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și filtra căutarea nu doar în funcție de preț, ci și în funcție de alte criterii care s-au dovedit a fi importante în alegerea unei locații: distanța față de centru, scorul din comentarii, numărul de stele.

În loc de concluzie

Am văzut câteva dintre elementele de persuasiune folosite de Booking.com, menite să convingă potențialii clienți nu doar să realizeze conversii, ci și să le realizeze în cel mai scurt timp cu putință.

Ce elemente de persuasiune ați implementat pe siteul companiei?

Articol inspirat din: https://econsultancy.com/blog/8151-booking-com-improving-conversion-with-best-practice-persuasive-design/

Distribuie articolul
Citește și