Brandweb Logo
Înapoi în site
2018-05-08
În: Marketing digital,
Generația iBrains - provocarea de mâine a marketerilor

Află cine sunt acum, dar mai ales cine vor deveni mâine și cum trebuie brandurile să se pregătească pentru cei care au fost intitulați generația iBrains.

Despre generațiile anterioare

Pentru început vom povesti puțin și despre generațiile anterioare, pentru a înțelege mai bine prezentul și, de ce nu, poate și viitorul. Generația Builders a apărut în anul 1925 și cuprinde toate persoanele născute până în 1945. Aceștia sunt cei care au trecut prin Marea Criză economică din 1929-1933, Al Doilea Război Mondial, comunism, având parte de o perioadă agitată, dominată de rigoare, disciplină și cu o oarecare importanță acordată sistemului militar.

Succesorii lor sunt cunoscuți ca fiind Baby Boomomers, cei care au uimit printr-o creștere neașteptată a natalității. Aceștia s-au remarcat prin curajul de a protesta, de a se ridica deasupra rigorilor și de a face pași importanți pentru evoluția tehnologiei pe care o avem astăzi. Odată cu apariția brandurilor, aceștia dezvoltă loialitate, se încred în împrumuturi bancare și sunt considerați arhitecții gândirii „The Thinkers”. 

Odată cu îmbătrânirea acestei generații, s-au făcut remarcați Baby Boomers 2 sau Generația X (1966-1979). Dezamăgiți de cum au gestionat situația politicienii și guvernele, aceștia sunt dominați de scepticism. Sunt pragmatici și focusați pe a face (doers), sunt plictisiți de produsele pe care le folosesc și caută încontinuu să experimenteze noi branduri, axându-se pe expertiză.

Apoi au urmat reprezentanții Generației Y sau Milenarii (1977-1994). Orientați spre tehnologie și deja obosiți de marketingul sufocant, aceștia cunosc foarte puține despre brand loyalty. Sunt foarte uniți ca generație și reprezintă o mare provocare pentru marketerii contemporani, aceștia fiind și cel mai important segment de piață la momentul actual datorită vârstei. Inovațiile și tehnologiile de ultimă generație sunt importante pentru a reuși să le atragi atenția acestor consumatori cu experiență, pretențioși, pentru care stilul de viață este un scop în sine. Unii obișnuiți natural cu tehnologia, alții forțați de împrejurări să se adapteze, este bine cunoscut faptul că sunt înconjurați de procese automatizate.

Despre iBrains

După o scurtă trecere în revistă a generațiilor, a venit timpul să vorbim despre o generație cu totul și cu totul diferită de tot ce ați auzit până acum, numită Generația Z, iGeneration sau iBrains.

Concepuți între anii 1995 – 2012, aceștia sunt copiii născuți cu telefonul mobil în mână, pentru care tehnologia nu este o provocare, nu este o modalitate mai ușoară sau mai eficientă de a face lucrurile, ci este realitatea lor cotidiană. Pentru iBrains, viața fără tehnologie nu există, ei nu o cunosc altfel și de aceea adevărata provocare a marketerilor va fi targetarea și impresionarea acestei generații prea puțin impresionabilă.

Telefonul mobil este asistentul lor personal, cel mai apropiat prieten și un intim sfătuitor în orice problemă. Rețelele de socializare sunt extrem de importante pentru a ajunge la ei, deoarece televizorul nu mai este o activitate preferată, internetul fiind principala lor modalitate de divertisment.

Până în anul 2020, cei din această generație vor deține 40% din piața consumatorilor, așadar este important pentru branduri să anticipeze nevoile lor.

Rapiditatea va fi un criteriu foarte important de alegere pentru ei; nu au timp să aștepte, de aceea vor prefera o achiziție rapidă și satisfăcătoare decât să piardă timp pentru a aștepta una excelentă.

Cum să se pregătească brandurile pentru iBrains

Câteva sfaturi pentru a face față acestei generații complet diferite de cele precedente:

      - Căutați-i întotdeauna pe internet, aici își petrec majoritatea timpului și sunt ușor de găsit.

      - Vorbiți pe limba lor și încercați să creați legături cu aceștia, folosindu-vă de marketing pentru a vă apropia cât mai mult de ei.  Aici aplicațiile mobile pot juca un rol considerabil, nu uitați câtă importanță acordă device-urilor mobile.

Un exemplu bun este Campania Nivea Brazilia din 2014, care a venit cu ideea unei aplicații mobile ce le permitea părinților să își monitorizeze copiii în timp ce aceștia se jucau la plajă. Ei primeau o brățară din hârtie rezistentă la apă, pe care o atașau la mânuța copilului și cu ajutorul căreia puteau monitoriza distanța exactă dintre telefonul mobil și copil. În momentul în care micuțul ieșea din perimetrul de supraveghere, aplicația mobilă declanșa o alarmă ce anunța părintele. 

      - Folosiți tehnologii precum Realitate Virtuală sau Realitate Augumentată pentru a crea experiențe, deoarece aceștia sunt impresionați doar de lucrurile cu care se pot identifica și în care se regăsesc. 

În 2016, o companie de produse lactate din Vietnam, The Dutch Lady, a lansat o campanie ce are la bază realitatea augumentată. Aceștia au motivat opțiunea pentru acest tip de campanie ca fiind o consecință a interesului crescut față de telefoanele mobile din ultimele statistici. Brandul a creat o aplicație mobilă prin intermediul căreia copiii puteau scana ambalajele cutiilor de lapte și erau astfel purtați prin lumea lui Matt Truitman, un băiețel fermier și văcuță sa Bella. Rezultatele campaniei au constat în peste 40.000 de descărcări ale aplicației și un boost al vânzărilor de 19%. Link aici.

      - Strategiile de marketing interactive sunt o modalitate foarte bună de a le atrage atenția, întrucât sunt dornici de implicare.

În următorul exemplu, cei de la Adobe s-au întrecut în creativitate și au demonstrat faptul că un design interactiv se diferențiază pe piață. Tema campaniei „Achieving Deliciousness” a fost promovarea contentului interactiv, în detrimentului contentului care supraaglomerează internetul și obosește utilizatorii. 

      - Asigurați-vă că le protejați identitatea și datele personale: crescuți cu tehnologia, aceștia cunosc foarte bine și riscurile, și avantajele acestui fenomen. Faceți-i așadar să se simtă în siguranță.

 

După cum ați văzut în cele de mai sus, în următorii ani ne așteaptă o digitalizare revoluționară a marketingului, datorită necesității de a satisface noii consumatori. Brandurile care doresc să facă acest pas este important să înceapă din timp, pentru a se diferenția și a crea legături cu viitorii lor clienți încă de pe acum. Voi cum v-ați pregătit pentru generația iBrains?

Distribuie articolul
Citește și