Brandweb
Alina Frecauțan
21.03.2022
Tendințe practice pentru developeri în construirea magazinelor Shopify

Pe măsură ce comerțul electronic continuă să avanseze într-un ritm accelerat, Shopify a devenit una dintre cele mai utilizate platforme pentru creșterea vânzărilor.

Developerii au rolul de a crea aplicații care să răspundă așteptărilor clienților, astfel  securitatea, performanța și accesibilitatea sunt elementele cheie ale aplicațiilor Shopify care contribuie la o experiență user friendly. 

În acest articol, vă prezentăm câteva tendințe practice de dezvoltare ale aplicațiilor e-commerce recomandate de experții Shopify, pe care ar trebui să le luați în considerare pentru a vă crește vânzările. 

 

#Proiectarea aplicației pentru headless 

 

În ecosistemul comerțului electronic, noțiunea headless este cunoscută și sub denumirea de “comerț fără cap”, care reprezintă o soluție de comerț electronic care stochează, gestionează și furnizează conținut, sub formă de șablon sau temă. 

Indiferent dacă este vorba de un magazin online, o aplicație mobilă sau o experiență în magazin, developerii ar trebui să creeze aplicații care să faciliteze diverse beneficii atât pentru afaceri, cât și pentru consumatori. 

 

Cum funcționează Headless? 

Un sistem de comerț electronic fără cap funcționează prin transmiterea solicitărilor între straturile de prezentare și aplicație prin intermediul serviciilor web sau apelurilor interfeței de programare a aplicațiilor (API). 

 

De exemplu, atunci când utilizatorul face clic pe butonul „Cumpără acum” de pe smartphone-ul său, interfața de prezentare a sistemului de “comerț electronic fără cap” trimite un apel către API pentru a procesa comanda. Stratul de aplicație trimite un alt apel API stratului de aplicație pentru a prezenta clientului starea comenzii sale.

 

Câteva practici pe care ar trebui să le ia în considerare developerii la proiectarea pentru Headless sunt:

1. Menținerea unui model de domeniu independent: Nu vă legați prea strâns aplicația de structuri de date sau de concepte care pot fi disponibile doar pe o anumită platformă sau într-un anumit context.

2. Alegerea unei stive API adecvate: Gândiți-vă la modul și locul în care API-ul dvs. va fi cel mai probabil utilizat și lăsați acest lucru să determine modul în care vă veți expune serviciul. O serie de puncte finale REST/JSON ar putea fi cea mai potrivită.

3. Înțelegerea modelelor de utilizare a API: API-urile Headless văd adesea o utilizare mult mai intensă în regim de citire decât o API "obișnuită" axată pe administrare, deoarece sunt adesea utilizate în moduri care au ca rezultat faptul că fiecare vizualizare a paginii clientului declanșează o acțiune (gândiți-vă la încărcarea recenziilor pe fiecare pagină de produs ca exemplu).  

4. Utilizarea metodelor de autentificare prietenoase cu headless: Multe aplicații au nevoie de un acces al clientului autentificat în siguranță pentru a fi utile - un exemplu ar putea servi instrumentele de gestionare a abonamentelor.

5. Investiție în experiența developerului: Implementările Headless Storefront implică adesea dezvoltarea personalizată, astfel încât este chiar mai important decât de obicei ca aplicația dvs. să aibă o documentație excelentă despre modul în care funcționează API-urile, însoțită de fragmente de cod și exemple practice. Puteți merge mai departe dezvoltând instrumente și biblioteci de clienți care să cuprindă API-ul dvs. headless în module simple și ușor de utilizat.

 

#Optimizarea performanței front și back - end 

 

Performanța este o tendință continuă în ecosistemul Shopify, fapt pentru care se pune accent pe experiența de navigare a clientului în shop.

O dată cu creșterea platformei Shopify, o provocare pentru aplicațiile e-commerce este de a ține pasul solicitărilor din partea utilizatorilor, precum și din partea Shopify sub formă de webhooks, ce reprezintă o metodă de modificare a comportamentului unei pagini web sau al unei aplicații web cu apeluri personalizate. 

 

Recomandarea pentru developeri este să se concentreze pe următoarele direcții:

  • Revizuirea performanței aplicațiilor 

  • Reglarea proceselor și interogărilor care rulează lent

  • Decuplarea webhooks-urilor primite de la aplicația de bază și mutarea lor într-o arhitectură serverless.

 

#Aplicarea practicilor de dezvoltare durabilă

 

Pandemia a contribuit semnificativ la creșterea gradului de conștientizare a impactului tehnologiilor digitale asupra mediului. Consumatorii sunt mult mai conștienți de deciziile de cumpărare și acordă o atenție sporită sustenabilității și mediului înconjurător. 

Tom Locke, Directorul Creativ și Fondatorul Agenției Shopify Expert Noughts & Ones vine cu o serie de bune practici pentru developeri. Astfel, Locke recomandă următoarele aspecte:

  • Developerii trebuie să fie conștienți de design: Locke recomandă să aplicați principii de impact redus la design și UX, cum ar fi paletele de culori discrete pentru a reduce lumina emisă pe ecran.

  • Developerii trebuie să fie conștienți de cod: Reducerea dimensiunii scripturilor, comprimarea descărcărilor, setarea timpilor de cache corespunzători, combinarea fișierelor.

  • Developerii trebuie să fie atenți la oameni: Accesibilitatea trebuie să joace un rol cheie atât în proiectare, cât și în livrare, iar magazinele și aplicațiile trebuie să fie accesibile pentru toți, obținând cel puțin un rating WCAG AA.

  • Developerii trebuie să fie conștienți de parteneri: Locke recomandă aducerea în proiect doar a  partenerilor tehnologici care îndeplinesc standarde de sustenabilitate.

  • Developerii trebuie să fie conștienți de performanță continuă: Aplicați un "buget" general al site-ului web ca o modalitate excelentă de a vă asigura că performanța întregului site este ținută sub control.


 

#Utilizarea AJAX API de la Shopify pentru îmbunătățirea experienței de navigare a clienților 

 

Una dintre cele mai importante caracteristici care necesită atenția developerilor este AJAX API. Aceasta își găsește utilitate atunci când se proiectează o pagină de colecție standard cu o grilă de produse. 

Developerii pot realiza: 

  • Filtrare Ajax, până la variante și  câmpuri meta, fără a reîncărca pagina.

  • Paginare Ajax, care permite obținerea paginilor 2,3,4 etc. fără a reîncărca pagina.

  • O fereastră pop-up dinamică cu informații despre produs, inclusiv recomandări de produse alternative.

  • O bară de căutare cu rezultate previzibile pe măsură ce se caută ceva. 


 

#Utilizarea câmpurilor meta native pentru a adăuga mai multe opțiuni personalizate pentru comercianți

 

Câmpurile meta sunt aplicate fie unui produs, fie unei variante și pot conține o mare varietate de date, inclusiv intrări de text, măsurători, încărcări de fișiere, alte produse și chiar un selector de date. 

Valorile meta câmpurilor pot fi, de asemenea, extrase dinamic în zonele de conținut de tip text ale temei pentru magazinele actualizate la Online Store 2.0. Acest lucru înseamnă că comercianții au mai mult control asupra locului în care aceste valori dinamice apar pe pagina lor de produs. Meta câmpurile native nu sunt disponibile pe colecții, clienți, comenzi, bloguri sau articole, dar sperăm că Shopify va lansa aceste actualizări în curând. Între timp, există o mulțime de cazuri de utilizare, cum ar fi pictograme personalizate, date de evenimente, instrucțiuni de spălare și multe altele care pot fi implementate.

 

#Crearea modelelor 3D fotorealiste

 

Pandemia a redus posibilitatea realizării unor ședințe foto, fapt pentru care fotografia de produs a fost înlocuită cu modele 3D, care prezintă ca avantaje semnificative reducerea costurilor, faptul că sunt mai ecologice și creează o experiență mai atractivă pentru clienți. 

Modelele 3D  permit un realism precis și detalii meticuloase care sunt disponibile pe scară largă și devin din ce în ce mai accesibile.

 

Ceea ce este esențial pentru developeri este testarea site-urilor și a aplicațiilor înainte de lansare. Performanța rămâne o preocupare cheie pentru comercianți, fapt pentru care developerii trebuie să se asigure că aplicația creează o experiență bună de navigare pentru utilizatori și nu afectează timpul de încărcare a paginilor. 

Vă recomandăm să țineți cont de practicile prezentate în acest articol pentru ca site-ul sau aplicația să aibă sens pentru brand, produs și utilizator. 

 

Înapoi la blog