Brandweb
Patricia Bertea
04.07.2016
“Află mai multe” duce la “poți face mai bine”

Unele trenduri sunt mai subtile decât altele. Folosirea sintagmei “află mai multe” a început sa devină foarte folosită în mediul online în ultimul timp. Mediul online are acum foarte multe link-uri cu această expresie generică, care face referire în mare parte la informații de tip secundar. În mod obișnuit, aceste link-uri sunt plasate la sfârșitul unui paragraf scurt, care introduce sumar un subiect, un serviciu, o caracteristică, astfel încât “află mai multe” să poată direcționa cititorul către pagina sursă.

De obicei, aceste link-uri nu sunt principalele modalități de conducere la pagina sursă, de aceea în mare parte nu există probleme legate de copywriting cu aceasta sintagmă.

“Află mai multe” este de obicei folosit pentru variantele mobile ale site-urilor, care se pricep foarte bine să ascundă informațiile secundare. De asta, în loc să afișeze toate detaliile de la început, titlurile și paragrafele scurte oferă site-urilor mobile un avantaj în prezentare eficientă a informației. Când utilizatorii doresc să afle mai multe informații, aceștia pot să acceseze un link sau să extindă un paragraf pentru a ajunge la conținutul secundar. Acest design este în beneficiul site-urilor mobile, iar articolul nostru critică folosirea necorespunzătoare a acestei sintagme, nu folosirea ei în general, care ascunde practic informația mai puțin importantă.

Mai întâi vom observa de ce această frază este problematică când o folosim fără un context și de ce ar merita mai multe explicații. Apoi vom încerca să găsim alternative la “Află mai multe” uitându-ne la alte site-uri care au făcut acest lucru cu succes.

De ce “Află mai multe” este o problemă

Să recunoaștem încă de la început că, dacă textul care urmează după “află mai multe” este unul evident, atunci experiența utilizatorului va fi una dezămagitoare. Informațiile suplimentare ajută la clarificarea nelămuririlor și la setarea unor așteptări. Însă, oricum, chiar și în această situație există adesea neclarități legate de scopul link-ului sau de locația spre care acesta trimite. Link-ul poate duce la o pagină întreagă dedicate unui subiect sau spre o altă pagină cu o multitudine de alte link-uri din care clientul trebuie să aleagă.

Această frază este mai periculoasă când se folosește separat, deoarece poate produce mai multă confuzie și o comunicare ineficientă. Creează incertitudine deoarece utilizatorii nu știu la ce să se aștepte când dau click sau dacă merită să aștepte ca noua pagină să se încarce. 

Dacă o pagină conține mai multe link-uri “Află mai multe”, utilizatorul se poate întreba dacă acelea conduc spre aceeași pagină sau spre noi pagini. Din nou, incertitudinea poate avea un impact negativ asupra experienței utilizatorului. Mai rău, când click-ul conduce către aceeași pagină, utilizatorii sunt dezamăgiți de irosirea click-urilor către aceeași pagină și pot adăuga și dezamăgire la confuzia deja existentă. Într-un final, lipsa folosirii unor cuvinte cheie adecvate creează serioase probleme de accesabilitate. 

Deci, dacă veți folosi link-uri descriptive în locul sintagmei “Află mai multe”. puteți avea mai multe beneficii:

* Link-urile vor fi mai accesibile;

* Link-urile vor fi mai convingătoare pentru potențialii clienți;

* Utilizatorii vor fi mai încrezători în timp ce se vor muta de pe o pagină pe alta;

* Mai multe cuvinte cheie în descrierea web vor ajuta la o optimizare a motorului de căutare mai bună;

* Link-urile importante vor fi informative și îi vor ajuta pe utilizatorii care scanează pagina.

 

Cu ce să înlocuiți sintagma: 3 opțiuni

Optiunea 1: Folosiți cuvinte cheie care descriu destinația link-ului

Aceasta este cea mai răspândită și bună abordare. Pentru a face acest lucru, trebuie să vă uitați la pagina spre care duce link-ul dumneavoastră și să vedeți despre ce este vorba în ea. Când scrieți etichetarile, nu uitați să puneţi cele mai relevante cuvinte cheie la începutul textului. De exemplu în loc de “Învață cum bucătarii profesioniști gătesc sucul de fructe” ați putea folosi “Gătește sucul de fructe cum o fac bucătarii profesioniști”. Textul face ca procesul de decizie pentru utilizator să fie mai ușor si altfel aceștia să hotărască mai rapid daca doresc să navigheze în continuare sau nu.

 

Opțiunea 2: Păstrați sintagma “Aflați mai multe” și adăugați cuvinte descriptive

Există situații în care sintagma “Aflați mai multe” poate fi păstrată doar împreună cu o scurtă descriere despre ce urmează să fie aflat. Dezavantajele acestei abordări constau în faptul că adesea spațiul nu permite o astfel de descriere și că reduce capacitatea cititorului de a scana informația deoarece cuvintele cheie se regăsesc la sfârșitul paragrafului în loc să fie la începutul său. Cu toate astea un paragraf mai lung reprezintă o țintă mai ușoară pentru cititori pentru a da click, decât un paragraf mai scurt. În unele situații puteți încerca inclusiv doar să alipiți scurta descriere cu sintagma standard: “Află mai multe despre: Cum un link este o promisiune”.

 

Opțiunea 3: Convertiți titlul paragrafului în singurul link

Dacă rubrica precedentă a paragrafului este evident stilizată să arate ca un link iar copia sa descrie clar pagina la care va duce link-ul, atunci “Află mai multe” nu mai este necesar.

Înapoi la blog