Brandweb Logo
Înapoi în site
2016-07-04
În: Arhivă,
Cum alegeți o agenție pentru un proiect de SEO?

Alegerea agenției pentru o campanie de SEO nu este facilă.

Dincolo de faptul că urmăriți selectarea unui partener pe termen lung, aveți nevoie să puteți evalua capacitatea acestuia de a duce la capăt în mod corect și responsabil acțiunile de SEO.

Pericolul principal nu este acela că există șansa să investiți sume consistente și să nu creșteți în căutarea organică, ci, mai degrabă, că site-ul poate fi penalizat dacă se folosesc tehnici neloiale de SEO (blackhat SEO).

Cum puteți evita o asemenea situație? Iată câteva întrebări pe care ar trebui să le puneți agenției înainte de a semna contractul:

  • Ce tipuri de audit se vor face? ( dacă se va face audit la nivel de design/uzabilitate, conținut, tehnic/programare și link building)
  • Se va crea și conținut sau se va lucra pe ce există deja? (serviciile de copywriting sunt incluse, se folosesc resurse interne sau se subcontractează)
  • Există o strategie pentru creare de link-uri? (se cumpără, se obțin gratuit prin content & social media)
  • Care este abordarea on-site, respectiv off-site? (ilustrarea activităților pe fiecare secțiune)
  • Câte pagini vor fi optimizate?
  • Cum se va monitoriza site-ul?
  • Care sunt indicatorii de performanță (KPI) urmăriți? (ranking, trafic, număr de backlink-uri, bounce rate)

 

Cum vă puteți da seama că agenția își face treaba?

În primul rând, trebuie să primiți o serie de livrabile, cum ar fi:

  • Raport inițial (cuvinte cheie, content, tehnic)
  • Plan strategic pentru cuvinte cheie (selecție cuvinte cheie în raport cu competiția și obiectivele de poziționare)
  • Recomandări pentru conținut (titluri, descrieri, link-uri interne)
  • Recomandări tehnice (arhitectura site-ului, cod Google Friendly, page speed)
  • Raport de backlink-uri (care sunt și cum au fost obținute)
  • Raport lunar general

 

Cum puteți verifica ce s-a făcut?

De regulă, nu veți putea verifica 100% tot ce s-a făcut, însă iată câteva metode:

La nivel de conținut:

  • Accesați Page Source (click dreapta pe pagină) și  verificați meta tagurile

La nivel de backlink-uri

  • Intrați în Webmaster Tools (Search Console) și puteți vedea toate backlink-urile către site

La nivel tehnic

Distribuie articolul
Citește și