Brandweb
Cristina Drumea
03.09.2019
[Industria HoReCa] Strategii de promovare și campanii pe Facebook care să te inspire

În prezent, Facebook este considerată cea mai utilizată platformă de social media, cu un număr de 9,8 milioane de utilizatori și 83,097 de pagini, dintre care 43,417 sunt active la momentul actual, conform unui studiu realizat de ZeList pentru anul 2019. Datorită numărului atât de mare de utilizatori pe Facebook, mediul de afaceri se dezvoltă treptat pentru a menține comunicarea cu clienții și în mediul virtual, dar și pentru a crește notorietatea.
Fie că vorbim despre promovare organică sau plătită, la nivel HoReCa, tot ceea ce reprezintă industria ospitalității începe să prindă amploare în mediul online, cu precădere în ceea ce privește Facebook-ul. Iată câteva exemple de restaurante, cafenele și hoteluri care comunică și se promovează prin intermediul acestei platforme.


Restaurante

Taverna Racilor, un restaurant cu specific date de pește și fructe de mare, recunoscut la nivel național prin Festivalul Racilor și al Fructelor de Mare, este prezent în mai multe orașe din țară: București, Sibiu și Iași. Restaurantul și-a construit brandul în jurul simbolului rac. De exemplu, oferă discounturi clienților născuți în zodiacul racului.

De asemenea, organizează concursuri pe Facebook. Unul dintre cele mai recente a fost: ,,ALL YOU CAN EAT”. Concursul oferea câștigătorilor creveți și scoici nelimitat. Regulamentul era simplu: like la pagina oficială Taverna Racilor, etichetarea a 3 prieteni pasionați de gustul fructelor de mare într-un comentariu și distribuirea postării pe propriul cont. 

 
Un alt concurs a fost: ,,CREAȚIE – Românul s-a născut pe lac”. Cei care participau aveau la dispoziție 6 cuvinte (lac, raci, avion, patent, vin, cer) cu ajutorul cărora aveau de compus o poezie. La final, poezia cu cele mai multe like-uri era desemnată câștigătoare. Premiul era un voucher în valoare de 300 de lei la Restaurantul Taverna Racilor Herăstrău. 

 

Un alt restaurant care și-a construit identitatea în jurul unui singur element este Eggcetera din Cluj-Napoca. Eggcetera a creat conceptul de Breakfast all day long, având în vedere că ingredientul lor de bază este oul. 

Întreaga comunicare ține cont de ingredientul-vedetă:

 

Restaurantul Subway este cunoscut pentru faimoasele sandwich-uri pe care le prepară și este prezent în mai multe orașe din țară: Alba Iulia, București, Brașov, Cluj, Constanța, Sibiu, Iași, Suceava și multe altele. 
Pe pagina de Facebook, restaurantul are 156,223 like-uri și este urmărit de către 156,526 de utilizatori. Una dintre strategiile Subway este Influencer Marketing. Colaborând cu influencerul Dorian Popa, au lansat campania ,,Să fii solidar este un dar”. Aceasta este o campanie de donare de sânge prin care restaurantul își îndeamnă clienții să devină solidari cu cei care au nevoie de ajutor. Persoanele care donează câștigă un sandwich din partea restaurantului. 

 

O altă strategie de promovare sunt concursurile. Subway a organizat pe Facebook un concurs care îl avea în prim plan pe fotbalistul Pele. Regulamentul era următorul: utilizatorii veneau la restaurant, făceau un selfie alături de un prieten și de Pele. Fotografia era mai apoi postată de către client pe pagina oficială a restaurantului la secțiunea de comentarii. Premiul era un voucher pentru 2 cookies și, de asemenea, clientul avea ocazia de a participa în marea finală pentru a câștiga 2 mingi oficiale ale campionatului de fotbal. 


Cafenele
În industria cafenelelor, una dintre cele mai apreciate de pe Facebook este Hard Rock Cafe Bucharest, cu 123,624 like-uri și 123,033 followers. Hard Rock Cafe este o cafenea-restaurant cu specific american, prezentă în peste 60 de țări din întreaga lume. 

Pentru a crește notorietatea, Hard Rock Cafe organizează concerte și invită artiști cunoscuți precum: Delia, Carla’s Dreams, Irina Rimes etc. Evenimentele create pe Facebook sunt distribuite și de către artiști, crescând astfel reach-ul postărilor.


Se folosesc și de real time marketing. De exemplu, înainte de concertul Metallica din România, au postat chitara semnată de trupă, aflată în local.

Promoțiile sunt gândite tot contextual – la un eveniment organizat de Sfânta Maria, se oferă un desert gratuit pentru sărbătoriții zilei.

 

Starbucks reprezintă la momentul actual una dintre cele mai urmărite și active cafenele de pe Facebook, având un număr de 64,034 like-uri și 64,848 followers pe pagina oficială Starbucks România. O campanie creată de ei este ,,Te invităm la o cafea!”, prin care premiază clienții cu un cupon promoțional dacă aceștia activează un card cu minimum 30 de lei și îl înregistrează în programul de fidelitate Starbucks Rewards, în perioada 8-21 august 2019. 

 

Time Out este o cafenea din Iași care se deosebește pe piața locală prin evenimentele tematice, cu tentă amuzantă, pe care le organizează. Când a fost lansat cel mai recent sezon din serialul La Casa de Papel (Money Heist), au organizat o petrecere tematică. Alte exemple de evenimente sunt: Too classy for my ex, White Party pă Copou, Nerds în stresiune & Gagici în acțiune,  You say LATION, I say LA TINE! Pagina de Facebook are la momentul actual 27,090 de followers. 

 

Hoteluri
Grand Hotel Continental
din București a demarat o campanie de employer branding numită ,,Mai mult decât profesie. Pasiune!”. Campania a transformat angajații în personaje de poveste: un ospătar este asemănat cu un dirijor, o cameristă pregătește o cameră de hotel în pași de flamenco, personalul de room service se transformă în magicieni etc.

Iulia Hurdubetiu, Direct Departament HR, a declarat următoarele: ,,Ne-am dorit să aducem angajații, dar și meseriile lor, într-o altă lumină. Prin asocieri neașteptate, am reușit să scoatem în evidență și mai mult latura personală, pasiunea și latura profesională.”

 

Pleiada Boutique Hotel din Iași se folosește de strategia de influencer marketing. Cel mai recent, au colaborat cu prezentatoarea de televiziune Andreea Marin pentru a promova apartamentul V.I.P. Andreea Marin a etichetat pagina hotelului Pleiada pe contul său personal de Facebook, alături de imaginile din apartamentul V.I.P și a povestit utilizatorilor despre pianul din hotel care a impresionat-o și la care dorește să cântei. Mai mult, Andreea Marin a invitat publicul și la un eveniment organizat și susținut la Pleiada Boutique Hotel, "Made By Women". 

 

Phoenicia Holiday Resort este unul din resorturile de pe litoralul românesc de patru stele. Obiectivul hotelului a fost de a demara un program de loialitate, însă acesta nu a fost direct implementat, ci a fost lansat printr-un concurs, sub campania ,,Phoenicia Hotels pune preț pe loialitate”. Regulile concursului erau următoarele: clienții dădeau like la pagina oficială, distribuiau evenimentul și scriau în comentarii care sunt sugestiile lor pentru programul de loialitate. La final, premiul cel mare a fost un sejur de 3 nopți.

 

Observând trendul mașinilor electrice, Hotelul Vega din Constanța a demarat o campanie recentă împreună cu Porsche Brand România, prin care au creat stații de încărcare pentru mașini electrice. Astfel, toți cei care se cazau la Hotel Vega beneficiau de acest serviciu gratuit. 

Acestea sunt doar câteva exemple de strategii și campanii pe Facebook pentru industria HoReCa. Vedem că influencer marketing și concursurile sunt două strategii care au luat amploare. Dacă știi și tu o campanie implementată pe Facebook de către o afacere din domeniul HoReCa, dă-ne un semn!

 

 

Înapoi la blog