Poloniq este software-ul pe care l-am creat exclusiv pentru industria HoReCa, pentru a ajuta restaurantele să digitalizeze relația cu clienții prin trei module: meniu digital (detalii aici), shop online pentru comenzi (detalii aici) și sistem de rezervări online (detalii aici).
Dacă ai un restaurant, citește articolul pentru a afla cum te poate ajuta Poloniq.
Am pornit la drum ca un sistem de rezervări online
În era tehnologiei, industria HoReCa are încă pași importanți de făcut în ceea ce privește digitalizarea. Agenda și pixul încă reprezintă norma de preluare a rezervărilor, fapt ce face imposibilă crearea unei baze de date a clienților. Am plecat la drum cu gândul de a rezolva această problemă. Ne-am dorit să oferim o soluție digitală care să înlocuiască metoda clasică pen and paper.
Încă de la început, accesibilitatea de pe orice dispozitiv și ușurința de utilizare au reprezentat caracteristici prioritare, știind că managerii sau antreprenorii din HoReCa sunt foarte ocupați, iar costurile de adoptare a tehnologiei sunt mari pentru ei – dacă nu este ușor de adoptat și de integrat în procesele de management interne, tehnologia e percepută ca fiind un impediment.
Așadar, la finalul anului 2018, am creat Poloniq ca un sistem de rezervări online pentru restaurante, care să înlocuiască registrul fizic de rezervări. Aplicația permite gestionarea facilă a rezervărilor de pe orice dispozitiv, prin utilizatori multipli. Este și un instrument care ajută la economisirea timpului, deoarece clienții fac rezervări prin formularul de rezervare, fiind o metodă mai simplă atât pentru client, cât și pentru restaurant. Comunicarea cu clienții este automatizată. În plus, se permite și adăugarea rezervărilor care vin de pe alte canale, având astfel o bază de date completă a clienților.
Am continuat cu implementarea sistemului de comenzi online
Odată cu pandemia, rezervările la restaurante au fost sistate. Singura soluție pentru restaurante au fost livrările sau comenzile de tip pick-up. Ne-am dat seama imediat că trebuie să adaptăm Poloniq rapid pentru a rămâne relevați în noul context. Printr-un efort extraordinar al echipei, am reușit ca în mai puțin de o lună să transformăm Poloniq și într-un sistem de gestiune a comenzilor, care sunt plasate pe shop propriu.
Shopul reprezintă un canal suplimentar de vânzări pentru restaurante care fac livrări sau oferă ridicarea comenzii din restaurant. Avantajul este că restaurantele au control complet asupra acestui canal de vânzări și pot salva audiențele de marketing.
Shopul online este foarte rapid de implementat. Prin definirea parametrilor standard, setarea acestuia se poate face în 2 ore (varianta standard). Restaurantele pot alege taxă de livrare în funcție de distanță, posibilitatea de comandă în avans, automatizarea meniului zilei, blocarea unor date sau a unor intervale orare pentru momentele în care nu se pot face livrări. Bineînțeles, categoriile și produsele se pot modifica facil în timp real din interfața de administrare de pe orice dispozitiv.
Ca și în cazul rezervărilor, comunicarea cu clienții este automatizată. După fiecare comandă, clienții primesc un formular de feedback, ce permite măsurarea satisfacției acestora.
Am creat și meniu digital pentru restaurante, accesibil pe bază de cod QR
Ne-am dorit să continuăm procesul de digitalizare a restaurantelor și am creat un al treilea modul – meniul digital interactiv, accesibil pe bază de cod QR. O alternativă binevenită pentru meniurile fizice, care sunt costisitoare, nu permit modificarea produselor și nu pot fi complet dezinfectate.
Meniul digital interactiv permite modificarea produselor în timp real, de pe orice dispozitiv. Meniul se încarcă instant și nu necesită instalarea unei aplicații. Clienții au posibilitatea de a-l accesa și direct prin link, pe lângă accesarea prin scanarea codului QR. Grafica este personalizată pe identitatea restaurantului și se permite adăugarea de imagini pentru produse și categorii.
Meniul digital a fost foarte bine primit de comunitatea Poloniq. Iată ce spune Ioana Luca, co-fondator Andalu GastroBar Iași:
„Să știi că sunt foarte apreciate meniurile noastre digitale. Foarte puțini au întrebat de meniul clasic. Și nu-ți zic că mi-am dat seama ce simplu este și pentru noi. Este un drum în minus pe care îl facem. Nu mai vreau să ne reîntoarcem la cel clasic. Chiar nu. Plus spațiu în minus de depozitare. Și e ceea ce am vrut dintotdeauna – flexibilitate. Deci uite ce cadou mi-a făcut pandemia prin Poloniq.”
Puteți activa gratuit meniul digital (varianta pdf) aici: www.poloniq.ro/meniu-digital/
O soluție digitală cu acoperire națională
Poloniq este o soluție foarte bună pentru restaurantele care nu au site, în fiecare modul fiind inclus un site one-page personalizat. Dar Poloniq se potrivește și pentru orice restaurant care își dorește un sistem de rezervări, shop online sau meniu digital în cel mai scurt timp, cu o investiție minimă.
Ne bucurăm că soluția noastră a ajuns rapid să aibă acoperire națională, fiind prezent nu doar în Iași, ci și în orașe precum Constanța, Timișoara, Sibiu sau Ploiești.
Invităm restaurantele, puburile și cafenelele din întreaga țară să se alăture #comunitățiiPoloniq. Ne puteți trimite un mesaj pe contact@poloniq.ro