Brandweb Logo
Înapoi în site
2016-09-29
În: SEO, Marketing digital,
Schimbări la anunțurile plătite Google Adwords

În aprilie 2016, utilizatorii motorului de căutare Google au început să observe o schimbare în modul de afișare a rezultatelor: semnul care marca anunțurile plătite și-a schimbat culoarea din galben în verde. Pe 26 iulie, Google a confirmat că schimbarea este definitivă.

Semnalizarea anunțurilor plătite înainte

Semnalizarea actuală a anunțurilor plătite

Nu este prima oară când cei de la Google fac astfel de schimbări. De-a lungul anilor, s-au făcut multe încercări și modificări pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor. În 2007, s-a trecut de la culoarea albastră la cea galbenă. În 2008, a fost o perioadă de testare a culorii verzi, însă s-a revenit la galben. Au mai fost încercări cu albastru și roz spre mov pentru background în 2010, însă s-a revenit la galben în mai puțin de un an. În 2013, Google a trecut la o nuanță mai deschisă de galben. În 2013, s-a adăugat eticheta galbenă în dreptul fiecărui anunț și a înlăturat culoarea din backround. Anul următor s-a modificat mărimea etichetei, fiind mult mai mică decât înainte. 

Modificările anunțurilor plătite din motorul de căutare Google (sursa)

Pentru prima dată, culoarea care semnalează anunțurile plătite este aceeași cu cea afișată în adresa URL atât a rezultatelor organice, cât și a celor plătite. Așadar, diferența dintre cele două tipuri de anunțuri – plătite și neplătite – a devinit tot mai subtilă. Motivele din spatele acestei schimbări sunt, conform declarațiilor celor de la Google, dorința companiei de a îmbunătăți UX (user experience) și de a afișa pagini cu aspect cât mai unitar. Așadar, schimbarea vine în sprijinul clienților, fiind dedicată lor. Cu toate acestea, gurile rele spun că schimbarea a survenit ca urmare a intenției de a îi face pe utilizatori să nu mai aibă aceeași ostilitate față de anunțurile plătite și, drept urmare, să genereze mai multe click-uri pe acestea. Însă Google a declarat că, în urma studiilor făcute, schimbarea culorii nu a contribuit în niciun fel la diferențierea dintre cele două tipuri de anunțuri.

În ceea ce privește tipul de device folosit, semnalizarea anunțurilor plătite se afișează la fel de pe desktop și de pe mobil, singura diferență fiind aceea că pe mobil apare iconița „i” pentru mai multe informații.

Anunțuri plătite, afișate de pe mobil

În funcție de device și de sistemul de operare, click-ul pe pictograma “i” duce la diferite afișări:

Click pe pictograma “i” de pe Android

Click pe pictograma “i” de pe iOs

Așadar, oricare ar fi motivația din spatele schimbării, se observă străduința tuturor motoarelor de căutare, nu doar a celor de la Google, de a găsi o metodă cât mai subtilă de semnalizare a anunțurilor plătite, din două cauze: 1) utilizatorii neexperimentați nu înțeleg exact diferența dintre rezultate organice și anunțuri plătite; 2) cei care înțeleg diferența sunt, de obicei, reticenți față de anunțurile plătite și au o atitudine negativă.

Sursă: http://searchengineland.com/search-ad-labeling-history-google-bing-254332?utm_campaign=socialflow&utm_source=twitter&utm_medium=social

Distribuie articolul
Citește și