Brandweb Logo
Înapoi în site
2017-05-08
În: Marketing digital,
Facebook, mereu mai relevant pentru utilizatori decât pentru branduri

Facebook depune eforturi continue pentru a oferi rezultate cât mai relevante în News Feed pentru fiecare persoană în parte. Acest lucru pune brandurile într-un colț de umbră din care este tot mai greu de ieșit și face munca marketerilor tot mai grea.

Family first

Deși am văzut schimbările prin care a trecut Facebook-ul în ultimii ani și am vorbit despre ele și aici, reprezentanții platformei spun că rolul principal al acesteia va fi mereu acela de a conecta utilizatorii cu prietenii și familia. Nu este de mirare deci că algoritmul dă prioritate acestora, în detrimentul conținutului cu caracter promoțional. Paginile personale sunt considerate ca fiind mai importante decât paginile publice (de like).

Toate aceste schimbări au dus la descreșteri ale reach-ului organic. Acest lucru se traduce, bineînțeles, prin mai mulți bani investiți de companii pentru promovarea pe Facebook. Sau, în cazul în care bugetul nu s-a mărit, prin mai puțin trafic pe website venit de pe Facebook, având în vedere că platforma este o sursă importantă de trafic.

Cu toate acestea, brandurile nu ar trebui să se descurajeze și să invite Facebook-ul să părăsească scena silențios pe ușa din spate. Dar apare întrebarea: Ce te faci ca brand dacă algoritmul favorizează conținutul prietenilor? Soluția sună simplu, dar toți responsabilii de social media știu că este una dintre cele mai mari provocări ale Facebook-ului – determină-i pe prieteni să interacționeze cu conținutul. Dacă acesta este relevant pentru prieteni, Facebook-ul consideră că este mai posibil să fie relevant și pentru tine.

Se pare că engagementul a devenit un criteriu tot mai important pentru Facebook. Competiția pe Facebook este mare, iar brandurile trebuie să găsească metode creative pentru a transforma un utilizator pasiv în unul activ. Într-o manieră simplistă, putem spune că, pe Facebook, creativitatea și caracterul viral sunt indirect proporționale cu suma investită în promovare.

Tot mai greu

Provocările cu care se confruntă Facebook în prezent nu se opresc aici. La nivel mondial, Facebook se confruntă cu problema migrării utilizatorilor către alte rețele de social media, cum ar fi Instagram, Twitter sau Snapchat. Putem considera Instagramul ca principalul inamic al său. De exemplu, Beyonce a decis să își anunțe sarcina prin celebra fotografie pe Instagram și nu pe Facebook.

În România, ultimele statistici arată că există 9.6 milioane de utilizatori de Facebook, cu o rată de penetrare în rândul internauților de 85.44%. Cel mai mare procentaj îl ocupă segmentul de vârstă 25-34 de ani, cu 26.83%.

În schimb, în ianuarie 2017, Instagram avea în România doar 494,071 utilizatori. Chiar dacă trebuie menționat faptul că numărul a crescut cu 50,538 utilizatori față de luna precedentă –deci rata de creștere este foarte mare – mai durează ceva până Instagram va egala Facebook-ul. La noi, cel puțin.

Utilizatorul poate lua frâiele în mână

Deși algoritmul pentru News Feed este automatizat, utilizatorii pot face anumite setări pentru a deține controlul asupra acestuia și pentru a vedea rezultate cât mai relevante. Astfel, se pot prioritiza nu doar prietenii, ci și brandurile care te interesează în mod special. Totodată, poți și să ascunzi conținutul persoanelor sau paginilor care nu prezintă interes.

Parte bună este că setările sunt private și niciun prieten nu poate ști pe cine ai inclus în prioritizare și pe cine nu. Deci nu se lasă cu supărare.

De asemenea, deși nu pot scăpa de reclamele de pe Facebook, utilizatorii pot face curățenie printre acestea prin setări personalizate. Te-ai gândit vreodată că afișarea statusului marital pe Facebook poate avea beneficii? Dacă ești singur și alegi ca această informație să fie luată în considerare în afișarea reclamelor, vei primi conținut promoțional cu un grad de relevanță mai ridicat.

Promovarea pe Facebook a devenit de-a lungul timpului din ce în ce mai complicată, iar sumele investite tot mai mari. De aceea, ca marketer, trebuie să îi oferi conținutului tău un quelque chose care-i face pe utilizatori să se oprească asupra lui și să interacționeze cu acesta.

 

Surse:

http://www.facebrands.ro/demografice.html

http://newsroom.fb.com/news/2017/01/news-feed-fyi-new-signals-to-show-you-more-authentic-and-timely-stories/

http://instagramology.ro/statistici-instagram-romania-ianuarie-2017/

Distribuie articolul
Citește și